Vrátili jsme se všichni do školy a učili se již prezenčně. Na prvním stupni jsme v předmětu Projekt poznávali neživou přírodu a Českou republiku. Seznamovali jsme se s elektřinou, pracovali s multimetrem. Pod vedením odborníka jsme absolvovali virtuální prohlídku tepelné elektrárny a vytvořili si vlastní model větrné elektrárny. Českou republikou jsme poznávali prstem po mapě, pracovali s pomůckami, v terénu jsme pracovali s kompasem a učili se navigovat v angličtině. Díky příznivému počasí jsme se mohli často učit venku. Při výuce hudebního poznání jsme rozpoznávali zvuky a tóny, zpívali si na čerstvém vzduchu. Sportovali jsme a nezapomněli jsme znovu diskutovat o zdravém životním stylu a o nebezpečí návykových látek. Vypleli jsme náš venkovní vyvýšený záhon a sklidili jsme první úrodu: medvědí česnek a meduňku. Připravili jsme si tvarohovou pomazánku s medvědím česnekem, uvařili si bylinný čaj, a už se těšíme na úrodu hrášků a fazolí. Na druhém stupni jsme se v předmětu Projekt zaměřili na významné a mezinárodní dny. Poznali jsme Den Evropy, přemýšleli o ideji spolupráce v Evropě. V angličtině jsme si povídali o významu Evropské unie v každodenním životě, o výhodách a nevýhodách členství pro evropského občana. Z hlediska geografického a ochranářského jsme poznali, co znamená systém Natura 2000, jaký význam má celoevropská ochrana přírody. Seznámili jsme se s Florencií Nightingaleovou, silnou žena, která se nebála a tím si připomněli Mezinárodní den podpory nemocných s chronickým únavovým syndromem. Dozvěděli jsme se, co je chronický únavový syndrom, jak se pozná, léčí, jak mu předcházet. Snažili se přijít na to, jak to udělat, aby nám v životě bylo dobře – well-being. Pracovali jsme s teorií od Maslowa a s jeho pyramidou potřeb. Připomněli jsme si Evropský den Slunce, zjistili jsme si informace o současných projektech vesmírného výzkumu Slunce. V angličtině jsme se věnovali Mezinárodnímu dni proti homofobii. Zjistili jsme, proč je Mezinárodní den muzeí, Evropský den parků, co je Ručníkový den. Ve všech předmětech jsme si upevňovali učivo z distanční výuky, psali jsme testy. Ve Vědě jsme diskutovali o očkování a experimentovali s krevními skupinami. V Historii jsme tvořili časové osy, hráli Timeline, psali příběhy k fotografiím z 1. světové války, přemýšleli v souvislostech. Navštívili jsme výstavu iMucha v Obecním domě v Praze. Ohromilo nás digitální zpracování děl, množství nádherných plakátů i promítání rozpohybované Slovanské epopeje. Při sportu jsme se věnovali turistice a užili jsme si i cyklovýlety. Sdílíme radost z úspěšného přijetí všech našich erizanů na střední školy, které si vybrali. Těšíme se na další měsíc prezenčního, venkovního, činnostního, kooperativního učení v Erize!
Související příspěvky
19 DUB
březen 2022
V březnu jsme uskutečnili první setkání předškoláků, kteří se hlásí do naší školy. Vyučování probíhalo po skupinkách...
23 BřE
únor 2022
V únoru jsme se jeli učit do Národního zemědělského muzea v Praze. V muzeu jsme navštívili výstavy věnované rybníkářství,...
04 ÚNO
leden 2022
V lednu jsme zahájili výuku lyžařským kurzem v Peci pod Sněžkou. Užili jsme si všechny možné sněhové podmínky a naučili...
12 LED
prosinec 2021
Na prvním stupni jsme v předmětu Projekt pokračovali v tématu Neživá příroda. Výuka probíhala v pražském planetáriu....
01 PRO
listopad 2021
Listopad jsme zahájili společným venkovním večerním setkáním rodičů a erizanů v areálu T. J. Sokol Mělník – Pšovka,...